Nova moratòria per l’augment de la de taxa turística catalana

La Generalitat de Catalunya ha decidit ajornar fins l’1 de juny de 2021 la pujada de les tarifes i l’aplicació del recàrrec per a la ciutat de Barcelona de l’Impost sobre les Estades en Establiments Turístics, conegut com a taxa turística.

Els pressupostos de la Generalitat contemplaven incrementar totes les tarifes de la taxa per a totes les categories d’establiments al conjunt de Catalunya i a més preveia un recàrrec específic per a la ciutat de Barcelona que aniria directament a les arques municipals
“La situació sanitària fa difícil preveure que els establiments turístics funcionin amb normalitat el mes de gener, per la qual cosa el Govern ha decidit aprovar un nou ajornament dels esmentats increments”, afirma la Generalitat. Retardant l’entrada en vigor de l’increment de les tarifes l’administració catalana calcula que suposarà una pèrdua addicional de 2,9 milions d’euros amb relació a la situació actual.



