Les agències de viatges intensifiquen la lluita contra l’intrusisme i posen el focus en el frau fiscal
L’intrusisme en la comercialització de viatges combinats continua escalant i el sector ha decidit elevar la pressió. La Confederació Espanyola d’Agències de Viatges (CEAV) ha ampliat la seva ofensiva contra els operadors il·legals traslladant a l’Agència Tributària possibles irregularitats fiscals detectades en empreses i particulars que venen viatges sense complir la normativa.
La patronal considera que el problema ja no és només una qüestió de competència deslleial, sinó també d’economia submergida. Des de l’estiu de 2024 ha presentat 124 denúncies contra operadors que comercialitzen viatges combinats, principalment a través d’internet i les xarxes socials, sense les garanties obligatòries ni les autoritzacions exigides. Segons les estimacions del sector, aquestes activitats podrien generar un perjudici superior als cinc milions d’euros anuals per a les arques públiques.
Amb aquest pas, CEAV busca que la lluita contra l’intrusisme deixi de limitar-se als àmbits de Consum i Turisme i incorpori també el vessant fiscal. L’Agència Tributària ja ha sol·licitat documentació sobre els casos aportats per analitzar si existeixen indicis suficients per obrir actuacions inspectores.
El sector insisteix que aquestes pràctiques no només perjudiquen les agències que compleixen les seves obligacions legals i tributàries, sinó que també deixen desprotegits els viatgers davant possibles incidències, cancel·lacions o insolvències dels organitzadors.



