superior

Mercats

Brasil, un mercat que ja aporta 500 milions d’euros al turisme català

Catalunya reforça la promoció al Brasil davant un mercat de 211.300 visitants amb una despesa mitjana de 2.111 euros per persona

Catalunya vol guanyar pes entre els viatgers brasilers d’alt poder adquisitiu. L’Agència Catalana de Turisme ha desplaçat aquesta setmana una missió comercial a Rio de Janeiro i São Paulo per presentar l’oferta catalana davant de prop de 240 professionals del sector, entre operadors, agents, empreses turístiques, creadors de contingut i mitjans de comunicació.

L’interès pel Brasil s’explica sobretot pel seu valor econòmic i per les possibilitats de desestacionalització. El 2025 van arribar a Catalunya 211.300 turistes brasilers, que van generar una despesa de 500 milions d’euros, un 43% més que l’any anterior. La despesa mitjana també va créixer un 46%, fins als 2.111 euros per persona, situant aquest mercat entre els que presenten un perfil de despesa més interessant per al sector turístic català.

La missió busca, a més, ampliar la imatge de Catalunya més enllà de Barcelona i comercialitzar una oferta vinculada a la cultura, la gastronomia, l’enoturisme, la natura, la neu i el cicloturisme. La Costa Brava, la Costa Daurada i els Pirineus formen part de les destinacions que es volen donar a conèixer. El calendari també juga a favor del mercat brasiler: la temporada d’estiu de l’hemisferi sud coincideix amb els mesos de desembre, gener i febrer, fet que obre una oportunitat per captar demanda turística fora dels mesos de màxima activitat a Catalunya.

La promoció catalana al Brasil inclou set empreses i entitats turístiques i aprofita també l’exposició dedicada a Joan Miró a São Paulo, amb més d’un centenar d’obres, per vincular la destinació amb el turisme cultural. La connexió directa de LATAM entre São Paulo i Barcelona, que arriba a set freqüències setmanals en alguns períodes de l’any, facilita l’estratègia de captació d’un mercat que Catalunya considera prioritari a Sud-amèrica.

Articles relacionats

Back to top button