superior

Fires i Congressos

B-Travel tanca una edició marcada pel foment d’un turisme més responsable

La pròxima edició de B-Travel tindrà lloc del 19 al 21 de març de 2027

B-Travel, el saló de turisme de Fira de Barcelona, ha tancat tres dies d’una intensa activitat en què el turisme responsable ha estat l’eix principal d’una cita firal que ha comptat amb un total de 110 expositors nacionals i internacionals i que ha posat en marxa la temporada turística del 2026.

Sota el lema ‘Biatjar’, que convida a viatjar bé, els expositors de B-Travel 2026 han presentat propostes orientades cap a un model de turisme que aposta per la sostenibilitat, els beneficis per a la comunitat local, el respecte cultural i social i la inclusió. Des de divendres i poques hores abans de la seva clausura, l’esdeveniment ha rebut la visita de més de 25.000 persones que han acudit al recinte firal de Montjuïc a la recerca d’ofertes i informació per organitzar la seva propera Setmana Santa o les vacances d’estiu.

Les destinacions nacionals i de proximitat han estat les grans protagonistes en l’edició del 2026. Així, Catalunya o altres Comunitats Autònomes com Aragó, Andalusia, Canàries, Galícia, Extremadura, La Rioja o Navarra, comunitat autònoma convidada, han despertat un gran interès entre els visitants al saló.

En l’àmbit internacional, a més de l’oferta de les més de 40 agències de viatge especialitzades, Sicília, Estats Units i països africans com Tanzània han figurat entre les propostes més sol·licitades pels assistents.

El president del saló, Martí Sarrate, ha posat de manifest “la importància del sector turístic per a l’economia espanyola i catalana” i ha afirmat que “el turisme del segle XXI ha de ser plenament responsable amb el seu entorn natural i social per afavorir la seva desestacionalització”.

En aquesta edició, B-Travel ha renovat el disseny dels espais i el programa d’activitats per enriquir l’experiència del visitant amb continguts per a tots els públics i edats. La directora del saló, Laura Cardona, ha expressat que “B-Travel s’ha convertit, un cop més en la gran agència per al públic català, ja que aquí ha pogut iniciar el seu viatge o escapada tant de Setmana Santa com d’estiu”.

Gastronomia, vespreig i agenda professional

La gastronomia ha tornat a ser un dels atractius del certamen amb B-Travel Gastro Fest, l’espai produït per l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT), on s’han ofert productes de proximitat i quilòmetre zero i en què dissabte centenars de visitants van gaudir del vespreig del saló amb Marc Frigola de FlaixBac com a DJ.

A més de dirigir-se al viatger final amb continguts dissenyats per a tots els públics i edats, B-Travel ha comptat amb una destacada agenda d’activitats per a professionals amb jornades, trobades professionals i una àrea de recerca de feina com ACAVe Travel Market, el Job Market Place de Barcelona, el fòrum de sostenibilitat de Biosphere i Travel2Care o la jornada de viatges inclusius LGBTQ+ de Queer Destination, entre d’altres.

Articles relacionats

Back to top button