FITUR continua amb la seva especialització i amenaça la IBTM de Barcelona?

Un any més comença en el recinte d’Ifema a Madrid la Fira Internacional de Turisme, FITUR, que és la més important d’Espanya i una de les principals del sector a Europa. I un any més presenta algunes interessants novetats. Fidel a la seva trajectòria dels darrers anys, en els quals l’especialització ha estat una característica destacada, aquest any trobem una nova secció, FITUR MITM – MICE, que per molts és una OPA frontal a la IBTM WORLD de Barcelona.

Aquest és un dels motius que pot encendre el senyal d’alarma en els responsables de la IBTM, ja que el programa de Hosted Buyers de la fira de Barcelona, una de les més importants del món en el seu sector, ha estat sempre un èxit. I a ningú se li escapa que Barcelona ha tingut problemes per retenir la IBTM, donat que diverses ciutats europees aspiren a tenir-la en un futur molt proper i la organització és a càrrec de l’empresa internacional Reed Travel Exhibitions. Però potser també per això es pot desenvolupar una petita guerra d’empreses organitzadores, ja que FITUR MITM – MICE compta amb la col·laboració de l’empresa madrilenya GSAR Marketing, que entre d’altres fires organitza la MITM Americas i la MITM Euromed.
El cine, producte turístic

FITUR CINE comptarà amb un espai propi en el Pavelló 2 i es realitzaran diverses taules rodones sobre el tema amb experts de països com Nova Zelanda, Nou Mèxic (Estats Units), Gran Bretanya, República Txeca i Irlanda. FITUR CINE s’ha organitzat conjuntament amb la Spain Film Commission i diferents entitats semblants de diverses comunitats autònomes i ciutats espanyoles.

OBSERVATORIO FITUR NEXT. Un altre de les novetats d’enguany. Es tracta d’un projecte que pretén identificar les tendències de futur i projectar les pautes que generin impacte positiu en els diferents àmbits en els quals el turisme està present per millorar la qualitat de l’activitat turística. Aquest observatori realitzarà un treball d’investigació que durarà tres anys.

Seguint amb aquest tema, el Instituto Tecnológico Hotelero y FiturtechY 2019 presentaran en el Pavelló 10 quatre fòrums simultanis especialitzats en destinacions turístiques #techYdestino; les tendències del futur en el sector turístic, #techYfuturo; la gestió del negoci, #techYnegocio, y la sostenibilitat, #techYsostenibilidad, amb la tecnologia como a fil conductor. També es presentarà l’espai #techYhotel, on els professionals podran veure i experimentar l’ús i implementació de noves tecnologies i eines innovadores en l’entorn d’un hotel.

Fitur arrenca amb optimisme moderat, un creixement del 8,3%, 886 expositors titulars i més de 10.487 empreses de 165 països i regions, creixent un 11% la presència internacional que ja arriba a ser del 55% de la quota total de participació. Serà la última edició dirigida per Ana Larrañaga, que després de molts anys i una gran feina cedirà la direcció de Fitur a María Valcarce, que va ingressar a Ifema en el 1988 i que ha dirigit ja diverses fires en la institució madrilenya. Per la seva banda, Ana Larrañaga passa a ser directora de negoci firal d’Ifema.
Com és habitual, Fitur se celebra en el recinte d’Ifema, del 23 al 26 de gener.


