superior

AAVV i TTOO

El creixement de les agències de viatges s’alenteix

El sector preveu un 2025 amb ingressos a l’alça però lluny encara dels nivells prepandèmics

Les agències de viatges encaren el 2025 amb unes previsions de creixement moderat, marcades per una desacceleració progressiva del mercat. Tot i que el sector seguirà en expansió, el ritme d’augment serà la meitat del registrat l’any anterior, segons les últimes dades de l’Observatori Sectorial DBK d’Informa.

En concret, es preveu que les agències minoristes tanquin l’exercici amb uns 13.450 milions d’euros de volum de negoci, un 5% més que el 2024. Això sí, aquesta xifra encara se situaria un 7% per sota dels nivells del 2019, abans de la pandèmia.

Pel que fa al segment majorista, s’estima un creixement similar del 5%, fins als 6.190 milions d’euros. Malgrat la recuperació, l’increment dels costos operatius, especialment en l’allotjament, continua impactant de manera negativa en la rendibilitat de les empreses, especialment en les turoperadores.

Un escenari menys vigorós

L’estudi apunta a una menor fortalesa de l’entorn econòmic i a una creixent sensibilitat dels clients al preu dels paquets turístics com a factors que frenen la demanda. A curt termini, això es podria traduir en una pèrdua progressiva de dinamisme, tant en el viatge vacacional com en l’àmbit corporatiu.

Tot i aquest context, la recuperació post-COVID i l’impuls de la demanda turística han permès al sector consolidar una etapa de creixement des del 2021. Ara bé, el marc inflacionista i l’evolució dels preus continua sent una preocupació estructural per al teixit empresarial.

Alta concentració i integració vertical

Un altre aspecte destacat per l’informe és l’alta concentració del mercat, amb un clar lideratge de grans grups. El 2024, els cinc principals majoristes van aglutinar el 39% de la quota de mercat, mentre que les cinc primeres agències minoristes van concentrar el 31% dels ingressos del canal detallista.

Aquest fenomen, accentuat per processos de consolidació i integració vertical accelerats per la pandèmia, configura un entorn on les estructures més dimensionades tenen més capacitat per absorbir costos i adaptar-se a les noves condicions de mercat.

Articles relacionats

Back to top button