superior

Allotjament

Tarragona torna a reclamar el seu Parador Nacional amb suport institucional creixent

La reivindicació històrica d’un Parador Nacional a Tarragona ha tornat a agafar embranzida. Tant el Govern espanyol com la Generalitat han expressat el seu suport explícit a la proposta, mentre l’Ajuntament manté viva la petició davant les autoritats competents i treballa amb possibles ubicacions.

Durant una visita institucional a la ciutat, la secretària d’Estat de Turisme, Rosario Sánchez, ha reafirmat el compromís del govern central amb el projecte, assegurant que arribarà a “bon port” tot i que encara no s’ha concretat l’emplaçament definitiu. Ha destacat també el valor patrimonial de Tarragona com a única ciutat Patrimoni de la Humanitat de Catalunya, fet que, ha dit, “la fa imbatible”.

En paral·lel, el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, ha mostrat el suport del Govern de la Generalitat, assegurant que el Parador seria una “distinció merescuda” i “de justícia històrica” per a la ciutat. “No sé com Tarragona encara no el té”, ha afirmat, i ha garantit que el seu departament farà “tot el possible” per fer-lo realitat.

Entre les possibles ubicacions s’ha esmentat l’edifici de Ca l’Ardiaca, que podria acollir un hotel boutique d’unes 40 habitacions, però l’alcalde Rubén Viñuales ha assegurat que s’estudien diverses alternatives. L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha recordat que la demanda compta amb el suport unànime de les 15 ciutats del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, i que ja ha estat traslladada formalment al ministre Jordi Hereu durant la passada edició de FITUR.

La creació d’un Parador Nacional a Tarragona encaixaria en l’aposta del municipi per un model de turisme cultural i de qualitat, integrat en la seva estratègia per captar inversions i generar ocupació. El projecte també ha estat vinculat a la revitalització patrimonial i al posicionament internacional de la ciutat com a destinació singular dins de la xarxa de ciutats patrimonials.

Articles relacionats

Back to top button